میلان

در این وبلاگ به اخرین تغغیرات در میلان و ترجمه ی آهنگ های خارجی

میلان

در این وبلاگ به اخرین تغغیرات در میلان و ترجمه ی آهنگ های خارجی

مصاحبه ی زلاتان ابراهیموویچ با روزنامه ی گاتزتا دلو اسپورت

مصاحبه ای با ابرا از فوتبال تا زندگی شخصی ...


برای بهتر شدن سایت نظر بدین                 منبع:milan news

مصاحبه ای با ابرا از فوتبال تا زندگی شخصی ...

زلاتان ابراهیوویچ ستاره ی سوئدی میلان با این تیم ایتالیایی همچنان به درخشش خود ادامه می دهد ...

این تیتر شاید کمی برای ما تکراری شده اما این عین حقیقت است گویی درخشش او تمامی ندارد ، مثل اینکه لوچانو موجی که در تمجید از زلاتان گفته بود : « هر تیمی که می خواهد اسکودتو را ببرد اول باید ابرا را بخرد » سخنی کاملا به جا گفته است.

مطمئنا برخی هواداران میلان که قبل از پیوستن زلاتان به میلان مخالف این انتقاد بودند حالا از سرسخت ترین طرفدارانش هستند.

اما همه این ها دلیل دارد و دلیلی که باعث شده " پسر بد " مثل خورشیدی برای میلان و سری آ بدرخشد.

حالا این ستاره ی 29 ساله که در حال حاضر یکی از بهترین فصل هایش را با میلان پشت سر می گذارد به پای صحبت با خبرنگار روزنامه ی گاتزتا دلو اسپورت نشسته و با حوصله به همه ی سوال های وی جواب می دهد .
 
از فوتبال ...
از میلان ...
... و از زندگی شخصی زلاتان ...

به نظر می رسد در میلان از همه چیز راضی هستید.

البته ، در میلان همه چیز فوق العاده است . میلان ( باشگاه ) و میلانو ( شهر ) همه ی آن چیز هایی هستند که من را راضی و خوشحال نگه می دارند.
واقعا اینجا محیطی فوق العاده است . محیطی که همه با هم در آن همبستگی دارند از بازیکنان گرفته تا مدیران و کارکنان باشگاه و افراد باشگاه هرچیزی را که می تواند یک بازیکن را راضی نگه دارند فراهم کرده اند حتی  کوچک ترین چیز ها.

پس با این حساب میلان را از بارسلونا بیشتر دوست دارید.

ببینید اصلا مساله این نیست که من کجا را بیشتر دوست دارم . من در زمانی با تیمی قرارداد می بندم و قرارداد را با خواسته ی خودم می بندم و پس از اینکه قرارداد را با تیمی ثبت کردم با تمام وجود برای آن تیم تلاش خواهم کرد.

البته شما با تیم های جالبی هم قرارداد می بندید.

البته من با تیم های بزرگی همکاری کرده ام اما منظور شما را از تیم های جالب متوجه نمی شوم.

منظور من بازی در یوونتوس ، سپس در اینتر و - بعد از حضوری یک ساله در بارسا - الآن در بازی در میلان است. در اصل سه تیمی که قدرت های اصلی ایتالیا و رقبای سرسخت یکدیگر محسوب می شوند.

بله همانطور که گفتم من با تیم های بزرگی همکاری کرده ام ولی اینکه هم در یوونتوس بوده ام و هم در میلان و اینتر دلیل این نمی شود که من طرفدار پر و پا قرص یکی از این تیم ها باشم.
در عین حال با هیچ یک از این تیم ها دشمنی هم ندارم . من فقط زمانی برای این تیم ها بازی می کردم و حالا برای میلان بازی می کنم ، پس الان طرفدار میلان هستم این یک امر کاملا حرفه ای است.

درست است ، اما شاید خیلی از هواداران اینتر این امر حرفه ای را نپذیرفتند و از شما استقبال گرمی نکردند.

این مسئاله دیگر به من مربوط نمی شود ، چرا آن ها خودشان را جای هواداران یوونتوس نمی گذارند؟ مگر آن ها به من بی احترامی کردند ؟ آیا باید همه چیز به نفع خودشان باشد ؟
فوتبال یک ورزش است و لازمه ی کار هر ورزشکار یا هر ورزش دوست داشتن اخلاق حرفه ای است و در فوتبال توهین و بی احترامی جایی ندارد ، همان طور که من به آن ها بی احترامی نکردم آن ها هم نباید به من بی احترامی می کردند.

در بازی که من در برابر آژاکس - یکی از تیم های سابقم - انجام دادم هواداران به استقبال از من ، من را تشویق کردند و به جای هو کردن من از زحماتی که زمانی برای این تیم کشیدم قدردانی کردند. همین چیز ها هستند که در یاد افراد می مانند و همین ها هستند که ارزش دارند.

من همیشه در هر تیمی که بودم با تمام توانم برای پیروزی آن تیم تلاش کردم اما حالا از برخی از تلاش هایم آه می کشم و می گویم کاش هیچ وقت در برخی تیم ها بازی نمی کردم.

شما همیشه از ژوزه مورینیو تمجید کرده اید ..

او یک مربی بزرگ است او یک برنده ی مطلق است . هرچند من مدت طولانی ای با او کار نکردم اما در همان فصل هم تجارب زیادی از حضور در کنار او به دست آوردم .

تعریف مورینیو از اینتر آن زمان این بود : ابرا + 10

نه مورینیو آن زمان به این شکل اینتر را توصیف می کرد : مورینیو + ابرا + 10

اما تیم او در اسپانیا زیر سایه بارسلونا است .

بارسلونا تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی دارد.
من در فصلی که در بارسا بودم متوچه قدرت زیاد و توانایی بالای بازی ژاوی ، مسی ، اینیستا و ... شدم و قدرت بارسا را از نزدیک لمس کردم و اینکه تیم مورینیو نتواند به طور مطلق بارسا را شکست دهد تیم عجیبی نیست.

پس به نظر شما بارسا قوی ترین تیم دنیا است؟

الآن میلان بهترین تیم دنیاست.

به خاطر اینکه بازیکن میلان هستید این را می گویید ؟

نه شما می توانید در آخر فصل تعداد جام هایی را که کسب می کنیم بشمارید.

نظرتان در مورد آلگری چیست ؟

او مربی خوبی است که تفکراتی دارد که اگر به خوبی در تیم پیاده شوند تیمش بهترین تیم جهان می شود.
البته او در مورد بازی گرفتن از من و از دیگر بازیکنان نظر شخصی خود بازیکنان را می پرسد و از روحیات بازیکنان نیز در تیمش و در بازی دادن به آن ها استفاده می کند اما این دلیل نمی شود که اگر من بگویم می خواهم فلان جا بازی کنم حتما در همان نقطه بازی کنم. زیرا تصمیم نهایی را خود آلگری می گیرد و فقط از بازیکنان مشورتی هم می گیرد.

خودتان چطور ، خودتان دوست دارید در کدام پست بازی کنید.

خب اصولا من یک مهاجم هدف هستم و کار من گلزنی است . اما من بازی در پشت محوطه و کناره ها را دوست دارم و تمایل زیادی هم به بازی سازی دارم و خوشحالم که در میلان از توانایی من در هر سه کار ( گلزنی ، بازی سازی و حفظ توپ ) استفاده می شود.

رابطه تان با دیگر بازیکنان چطور است؟

ما همه با هم دوست هستیم چرا که به دنبال یک هدف هستیم.

رابطه تان با فن بومل چطور ؟

من با او مشکلی ندارم ما اختلافات گذشته را کنار گذاشته ایم و حالا در کنار هم برای یک هدف می جنگیم.

در تیم رابطه تان با کدام بازیکن بهتر است ؟

در تیم با همه دوست هستم ولی با سیدورف ، نستا و آباته رابطه ی صمیمی تری دارم.

به نظر شما بزرگترین بازیکن جهان فوتبال کیست ؟

من در کنار و یا در برابر بازیکنان بزرگ زیادی قرار گرفته ام حتی با افراد بزرگی نیز ملاقات داشته ام ولی هیچکدام از آن ها نتوانسته مرا آن طور که پائولو مالدینی نحت تاثیر قرارداد متاثر کند .
او علاوه بر اینکه بازیکن بزرگی بود شخصیتی بسیار بزرگی نیز دارد و این خصلتی است که جوان تر ها باید بیاموزند و آن را در خود ایجاد کنند.

شما با همسرتان نه سال اختلاف سنی دارید این موضوع باعث اختلافتان نمی شود؟

هرگز ، ما همیشه در کنار هم خوشبخت هستیم و خواهیم بود و این اختلاف سنی هر چند نه سال است اما کوچک ترین خدشه ای به زندگی ما وارد نمی کند زیرا ما همدیگر را با چشمانی باز انتخاب کرده ایم.

هم اکنون نیز من دارای دو فرزند هستم و از زندگیم لذت می برم.

شاید بعدا فرزندانم سه تا شدند. ( با خنده )

گفتنی است که همسرتان در انتقال شما از بارسا به میلان تاثیر بسیاری گذاشته است.

خب او شهر میلانو را دوست دارد و البته که او تمایل به حضور مجددش در این شهر داشت اما این دلیل نمی شود که فقط چون او میلانو را دوست داشت من به میلان آمدم.

اوقات فراغتتان را چگونه می گذرانید ؟

خب اکثر سال من یا در تمرین ها حضور دارم یا در مسابقات باشگاهی و یا ملی و این فرصت را برای تفریح کردن از من می گیرد - و هرچند که فوتبال خودش برای من یک کار مفرح است اما - تفریح به همراه خانواده لذت دیگری دارد.

اما در کل من در اوقاتی که تمرین و مسابقات با وقتم تداخل پیدا نمی کنند با فرزندان و خانواده ام وقتم را به انواع کار های تفریحی می گذرانم و البته نا گفته نماند به دلیل علاقه ای که به ماهیگیری دارم معمولا در تعطیلات تابستانی به این عمل - البته به صورت آماتور - می پردازم.

 حرف آخر ؟

فورزا میلان ( میلان قدرتت افزون باد )
برای بهتر شدن سایت نظر بدین                 منبع:milan news

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد